2023.11.28, kl 15:09
Den medicinskt ansvarige i AIK Fotbolls pojkakademi ansvarar för koordinering och genomförandet av screening, utbildning, undersökning, rehabilitering och behandling av spelarna inom de gränssnitt verksamhetsansvariga över tid ger. Anställningen är en heltidstjänst (100%) med tillträdesdag första januari 2024 eller snarast möjligt därefter.
Kvalifikationer
- Relevant utbildning (naprapat, fysioterapeut etcetera).
- Tidigare erfarenheter av akademiverksamhet/ungdomsverksamhet i liknande roll.
- Flytande i svenska och engelska.
- God datorvana.
Essensen i uppdraget
- Utveckla och förstärka arbetet med hög tillgänglighet på spelare samtidigt som spelarnas kapacitet är konkurrenskraftiga och utvecklas till att möta framtidens krav, utifrån en elitförberedande kontext.
- Utveckla och kvalitetssäkra metoderna för de övergripande arbetsuppgifterna (se nedan) och visa särskilt intresse för spelarnas individuella behov samt verka för att relevanta data/underlag/forskning underbygger verksamheten.
- Verkar transdisciplinärt i förhållande till andra funktioner, uppvisa samverkansförmåga inom prestationssystem, för att optimera och behovsrelatera insatserna på så sätt att de inkluderar en helhetssyn av de faktorer som påverkar spelarnas utveckling.
Övergripande arbetsuppgifter
- Screening – Koordineras och utförs i enlighet med riktlinjer (UEFA & Svensk fotboll)
- Utbildning – Ansvarig för utförandet av HLR-utbildning och utbildning kring akut omhändertagande. Utförs årligen i enlighet med riktlinjer från Svensk Elitfotboll för samtliga anställda inom akademin.
- Undersökning – Skadad spelare koordineras till antingen intern undersökning eller extern undersökning (ex. RTG, MR, blodprov).
- Rehabilitering – Koordineras och genomförs på aktuell arbetsplats eller i samråd med annan terapeut på annan ort.
- Match/turnering – Uppdraget omfattas av närvaro under matcher och turneringar.
- Rekrytering – Med stöd från verksamhetsansvarige säkerställer denna funktion att bemanningen av medicinsk personal omhändertas för att bemöta verksamhetens behov utifrån arbetskraft och resurser, med utgångspunkt i studenter från lämpliga lärosäten.
- Arbetsleda – Arbetsleder övrig medicinsk personal i verksamheten. Detta innebär, men inte uteslutande, schemaläggning, informationsdelgivning, rapporteringsuppdateringar och annat relevant omhändertagande för att bedriva arbetet i enlighet med klubbens ramverk, policys och riktlinjer.
- Övrigt – Stöttas av övriga funktioner inom verksamheten såsom Head of Performance och fystränare i arbetet med exempelvis mätningar, träningar och match.
Är det här någonting som intresserar dig? Ansökan (inkl. CV och personligt brev) skickas till akademichef William Loberg Bateman (william.bateman@aikfotboll.se).